Биография исполнителя:

все биографии (all bio)

назад (back)
     Alex Skolnick
 
 

Genre: Pop/Rock

Although he first came to the attention of guitar fans worldwide as a member of thrash metal-lists Testament, Alex Skolnick has gone on to put his metal days largely behind him in favor of his true love: jazz fusion. Born in 1968 in Berkelely, California, Skolnick's interest in rock music and guitar came about due to his (and a zillion other youths at the time) admiration of glam metal-lists Kiss. By his late teens, Skolnick was taking lessons from a then-unknown Joe Satriani, before signing on with a local outfit, egacy, which would soon after become known as Testament. The quintet followed in the same musical path of such thrash metal groundbreakers as Metallica, and soon built a following, resulting in a recording contract with Megaforce by the late '80s (just as thrash began to infiltrate the mainstream). A string of well-received releases followed (each outselling its predecessor): 1987's Legacy, 1988's New Order, 1989's Practice What You Preach; 1990's Souls of Black; and 1992's Ritual, as well as touring alongside the likes of Megadeth, Slayer, Judas Priest, and White Zombie, among others. It was also during this time that Skolnick began being recognized for his six-string talents, racking up awards in polls held by such renowned guitar publications as Guitar for the Practicing Musician and Guitar World (the latter for which Skolnick contributed an instructional column for a spell). Also during this time (1991), Skolnick supplied guitar demonstrations for a tour by bass master Stuart Hamm. However, Skolnick began feeling more and more confined to just one style as a member of Testament, which eventually led to his exit in 1992 (Testament would carry on, subsequently, with different guitarists and varying results). Strangely, despite Skolnick's desire to try other musical styles, he joined Savatage soon after; a band that was quite similar to his former group. His union with Savatage would last only a single album however, 1994's Handful of Rain, before finally setting out on his own. Skolnick immediately became a much in-demand guitarist, as he either performed or recorded with the likes of Primus bassist Les Claypool and Primus/Guns N' Roses drummer Brain, bassist Michael Manring, Ozzy Osbourne, Miles Davis, keyboardist Adam Holzman, the Trans-Siberian Orchestra, and even Les Miserables/Jeckyl and Hyde Broadway actor Rob Evan, among others. Additionally, Skolnick released a pair of albums as the prog metal-fusion trio Attention Deficit (which featured former Primus drummer Tim "Herb" Alexander, and Manring) - 1998's Attention Deficit and 2001's The Idiot King. Relocating to New York City during the late '90s, Skolnick began performing regularly in the area as the Alex Skolnick Trio, in addition to earning a BFA in jazz performance from Manhattan's New School University (where he studied with Richie Beirach, George Garzone, Hal Galper, and Cecil McBee). Skolnick has also composed music for other projects, including the home video game Hot Wheels Turbo Racing, the USA Network's broadcast of the 2002 Westminster Dog Show, and MTV's Makin' the Band. 2002 saw the release of the Alex Skolnick Trio's Goodbye to Romance: Standards for a New Generation, a collection of metal covers given jazz makeovers.

- Greg Prato (All Music Guide)

======

Alex Skolnick - гитарист из металлической группы Testament. Его студия заполнена вещами совершенно непохожими на типичный хлам металлиста. Нотные транскрипции Charlie Parker, CD Miles Davis, книги по теории музыки размером со справочник Йеллоу Пейджес, старые номера журналов Down Beat.

"Бляха-муха, никак не соображу, чтобы из этого всего взять с собой на гастроли "тяжело вздыхает будущий би-боппер. "Надо бы конечно взять всю библиотеку".

Первый альбом The Legacy он записал в 18. "Мне пришлось очень быстро взрослеть". В 22 Алекс утверждает что многое из своих теоретических познаний он использует в музыке Testament. "Одна фраза из Abscence of Light (Souls of Black) напоминает мне, как мог бы сыграть Charlie Parker. На One's Man Fate я набросал последовательности из пяти нот и построил шестые интервалы. А в конце я позаимствовал идею дублирования нот в октаву у Randy Rhoads из соло Over the Mountain. В конечном итоге я перешел на пятую ступень минорной гаммы и внезапно все зазвучало так по-восточному, как-будто мы перенеслись в Стамбул. В Malpractice все проникнуто чьим-нибудь авторитетным влиянием, вещь построена в размерности 7/4, я хотел угодить всем участникам группы и сыграть рифф по-тяжелее и я брал как можно больше трезвучий в духе King Crimson, Genesis или Rush.
Несмотря на то, что все усилия направляются на изучение импровизаций в музыке, Алекс сообщает, что все соло исполняются в соответствии с материалом подготовленным заранее.

"Я обычно охреневаю, когда есть возможность поимпровизировать. Но наш певец Chuck Billy говорит, что соло должно звучать как на альбоме, что и приходится делать. Потому что люди хотят слышать все как на диске."
Известный фанатик Ibanez, Алекс использовал свой красный Ibanez в большей части вещей на Souls of Black. У него так же есть черный RG560, 540P с одним датчиком, а также новая семиструнная модель. Все включается через предусилитель ADA MP-1, Rocktron Hush, компрессор dbx160x и усилители Mаршалл и Пиви. В студии мои самые любимые звуки я получаю с помощью Пиви. На сцене я использую оба усилителя"

Восстанет ли когда-нибудь Skolnick против исполнения заученных партий соло в E ежедневно?

(Guitar One ноябрь 2002: Alex Skolnick a Testament to Perseverance by Dale Turner)Ozzy Osbourne

"Я просто понял, что мое сердце всегда принадлежало джазу, и именно его я хотел всегда постичь больше всего. Прошло десять лет с тех пор как я оставил Testament, и только теперь мне кажется, что я занимаюсь тем что больше всего хотел делать. Тогда я получил рекомендации товарища идти в Теstament, хотя я никогда не был фанатом трэша. Я спросил у Джо Сатриани, который тогда был моим учителем - как быть? Он ответил - иди, если даже ничего не получится, по крайней мере ты приобретешь опыт. В 19 лет я увидел по телевизору Mile Davis. Это все изменило в моей жизни и с тех пор я и Testament пошли разными дорогами".

В джазовой практике Alex Skolnick пользуется гитарой Heritage H-575

www.heavy-musicians.ru/MUZICIANS/A/alexskolnick.htm


Ресурсы сети, связанные с исполнителем:
musicians.allaboutjazz.com/musician.php?id=15792 Biography & articles on 'All About Jazz'
en.wikipedia.org/wiki/Alex_Skolnick About from 'wikipedia'
en.m.wikipedia.org/wiki/Alex_Skolnick About from 'wapedia.mobi' [mobile]
   
Поиск видео (Video Search) :  

CD коллекции, связанные с исполнителем:
  как основной исполнитель ...
 Alex Skolnick - 'Veritas' - 2009, Palmetto
  как основной соисполнитель ...
 Attention Deficit - 'The Idiot King' - 2001, Magna Carta
  как соисполнитель ...
 Michael Manring - 'Thonk' - 1994, High Street
 


назад (back)      

  Последние изменения в документе сделаны 13/10/2015 23:39:55

Главная страница
 Project Main Page

My Music Base